Friday 14 July 2006

A Long Goodbye

大學的時候,杜老師曾經這樣對我們說過:在認識妳們的這一天,我同時也看到分離

的那天。於是乎,分離對我而言,一點都不感傷。





那時候的我還年輕,搞不太清楚這種分離感不感傷的癥結究竟在哪,又或許人在相識的

那個當下又有誰會想到離開呢?戀人總以為會相處一輩子、家人也理當是一生的守護。

這些與我們有如此親密又緊密關係的人,怎麼又捨得讓對方從自己的生活離去?





賓那天問我MSN的nickname是怎麼一回事,他解釋著我是個不太更換MSN的人,也許

相較多數人選擇在MSN表露及時心情、我顯得要保守、沈悶許多。而我,也只是淡淡的

與他解釋著面對友人的離去一點點心情波盪。





就像今天在街頭我們道別之時,緊緊擁抱對方而不知道該怎麼放手時的尷尬與無奈,我還記得

妳身上的淡淡的煙草味道,那妳會記得我的香水味嗎?妳說著我們下次見面的時候,好像都

離現在不太遠,不過在大家放手望著對方時,我們好像也都意會到這一次分開就是真的分開了。

這段不長不短的日子也夠我們從完全不熟識到無話不談,妳哭泣的時候總是會拉著我,我哭泣的

時候妳總是會抱抱我。那些喝酒狂歡的日子,妳跟我狂放的笑聲,總是讓Simon搖搖頭的novelty,

道別之後,妳都還記著嗎?









或許這真的是一個Long goodbye。畢竟有太多太多牽連著妳跟我,我總是相信那些重疊在一起的人生

怎麼努力的都有甩不掉的記憶,妳的與我的,就這麼樣,不需要承諾或保證,我們就是相信吧,然後

等待再見面的時候。











ciao ciao, cicci..........

















Vanessa is leaving tomorrow morning; after 9 months in London, she is

flying back with her moma. I would be lying to say I am not sad at all.

In fact, I feel a part of my life is missing. Vanessa and Cristina have been

really great friends to me. They had offered me not just friendship but something

more deeper and precious than that. We've exchagned experience and shared life

together. Sometimes I feel they were part of my life.


It's amazing to know that we have a lot in common. We love to talk and to share. I guess

what brings us together is that we respect each other and we take our relationships very seriously.









So, ci cci, I am looking forward to seeing you in Italy and then in my birthday party.

And our plan to Japan to visit Waka, and our THREE-WEEK holiday in Taiwan!!!

No comments:

Post a Comment